امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۶/۲۳- ۲۳:۳۹

سرکوب تظاهرات علیه وتو قانون افزایش حقوق بازنشستگان

نتیجه عملیات پلیس و نیروهای امنتیی در سرکوب تظاهرات بازنشستگان در مقابل کنگره 50 زخمی‌که بین آنها افراد خردسال نیز وجود دارند، و حداقل دو بازداشتی بود . بولریچ وزیر امنیت که عملیات سرکوب را با 900 نیروی پلیس هدایت کرد دستور داد تا رهبران تظاهرات شناسایی شوند. کمی‌پس از اعلام نتایج رای گیری در صحن مجلس، فضای بیرون پر از گاز اشک آور شد زیرا خشم تظاهر کنندگان علیه تعدیل اقتصادی و خیانت نمایندگان رادیکال، که باعث شدند وتو میلی درخصوص قانون افزایش حقوق بازنشستگان معتبر باقی بماند فضای میدان کنگره را پر کرد.
  • راهپیمایی اعتراضی و برخورد شدید پلیس(کلارین-11سپتامبر2024)

دولت خاویر میلی پس از  آخرین حادثه راهپیمایی اعتراض آمیز بازنشستگان در مقابل پارلمان، در واکنش به وتوی قانون افزایش حقوق بازنشستگان توسط خاویر میلی، امروز چهارشنبه عملیات شدیدی را بکار گرفته است. این اعتراض از ظهر امروز از سوی تشکل های بازنشستگان، اتحادیه‌ها، احزاب چپ و برخی گروههای اجتماعی در مقابل پارلمان آغاز گردید. در مقابله با این راهپیمایی، وزیر امنیت علاوه بر پلیس شهر، از ژاندارمری، پلیس فدرال و پلیس امنیت فرودگاه نیز بهره می‌برد. در عین واحد دو واحد از پلیس مرکزی برای انتقال احتمالی بازداشت شدگان مستقر گشته اند. ساختمان کنگره از اوایل بامداد بوسیله گاردهای آهنی محصور شده تا امنیت جلسه ویژه نمایندگان که برای لغو فرمان خاویر میلی توسط اپوزیسیون فراخوان داده شده، تضمین گردد. در همین ارتباط نیروهای پلیس کلیه مسیرهای منتهی به پارلمان را مسدود نموده اند. این منبع خبری افزود، از ساعت 13 تظاهر کنندگان با پلیس درگیر شده و تنش شدید و زد و خورد با پلیس گزارش شده است. در همین بین اسکار پاریلی نماینده مجلس سنا از جناح کریچنریست، خانم بولریچ وزیر امنیت را بدلیل ایجاد فضای خشونت و سرکوب معترضان و خشونت علیه شهروندان که خواستار راهپیمایی مسالمت آمیز هستند، مسئول هرگونه اتفاق ناخوشایند معرفی نمود. خاطر نشان می سازد رئیس جمهور خاویر میلی پس از تصویب لایحه افزایش حقوق بازنشستگان، این قانون را بطور کامل وتو کرد.

  • سرکوب تظاهرات علیه وتو قانون افزایش حقوق بازنشستگان توسط میلی با گاز اشک آور، باتوم و گلوله پلاستیکی (پاخینادوثه-12سپتامبر 2024)

نتیجه عملیات پلیس و نیروهای امنتیی در سرکوب تظاهرات بازنشستگان در مقابل کنگره 50 زخمی‌که بین آنها افراد خردسال نیز وجود دارند، و حداقل دو بازداشتی بود . بولریچ وزیر امنیت که عملیات سرکوب را با 900 نیروی پلیس هدایت کرد دستور داد تا رهبران تظاهرات شناسایی شوند. کمی‌پس از اعلام نتایج رای گیری در صحن مجلس، فضای بیرون پر از گاز اشک آور شد زیرا خشم تظاهر کنندگان علیه تعدیل اقتصادی و خیانت نمایندگان رادیکال، که باعث شدند وتو میلی درخصوص قانون افزایش حقوق بازنشستگان معتبر باقی بماند فضای میدان کنگره را پر کرد. تظاهرکنندگان با یورش، موانع آهنی نصب شده توسط پلیس را انداختند که در واکنش پلیس برای جلوگیری از نزدیک شدن آنها به ساختمان کنگره اقدام به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی نمود و در مدت کمی تظاهرکنندگان را پراکنده نمود. نتیجه سرکوب معترضین 50 نفر زخمی‌که بیشتر بازنشستگان را تشکیل می دهند بود. طبق اعلام وزارت امنیت بیش از 900 نیروی پلیس و امنیتی شامل نیروهای ژاندارمری، پلیس فدرال و واحد ضدشورش پلیس عملیات مقابله با تظاهرکنندگان را برعهده داشتند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما