امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۶/۳۰- ۲۲:۵۷

تصمیم دولت برای تعجیل در واگذاری عملیات شرکت هوایی آرژانتین در صورت ادامه باج گیری اتحادیه‌ها

سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین اعلام کرد دولت مذاکراتی با چندین شرکت در آمریکای لاتین برای واگذاری کنترل خط هوایی آرژانتین درصورتی که اعتصابات کارکنان و خلبانان این شرکت ادامه یابد شروع نموده است

(اینفوبائه-9 سپتامبر 2024)

سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین اعلام کرد دولت مذاکراتی با چندین شرکت در آمریکای لاتین برای واگذاری کنترل خط هوایی آرژانتین درصورتی که اعتصابات کارکنان و خلبانان این شرکت ادامه یابد شروع نموده است. برای  نهایی کردن خصوصی سازی شرکت هوایی آرژانتین، موضوع باید به تایید کنگره برسد

مانوئل آدورنی تاکید نمود که دولت مذاکراتی را با چند شرکت آمریکای لاتینی شروع نموده است تا عملیات خط هوایی آرژانتین را  به آنها واگذار کند در صورتی که باجگیری اتحادیه‌های کارکنان و خلبانان هوایی با  برگزاری اعتصاب ادامه  یابد. سخنگوی ریاست جمهوری در جریان مصاحبه مطبوعاتی خود در خصوص نحوه واگذاری عملیات خط هوایی آرژانتین به شرکت های خارجی اطلاعاتی نداد. در پیشنهاد اولیه قوانین پایه، دولت موضوع خصوصی سازی خط هوایی آرژانتین را گنجانده بود که بدلیل مخالفت اپوزیسیون، این شرکت از لیست شرکت های دولتی جهت واگذاری به بخش خصوصی حذف شد.

آدورنی در خصوص تصمیم دولت گفت: با توجه به فراخوانی مداوم برگزاری اعتصاب توسط اتحادیه برهبری Biro    که درحدود 40 هزار مسافر را تحت تاثیر قرار داده است، دولت فدرال مذاکراتی را با چندین شرکت خصوصی برای واگذاری عملیات اداره خط هوایی آرژانتین شروع نموده تا در صورتی که باج گیری‌هایی از این نوع که مردم آرژانتین از آن آسیب می‌بینند ادامه یابد. برای کسانی که نمی دانند و برای کسانی در بخش خصوصی کار نکرده اند، در یک شرکت اگر اعتصابی صورت گیرد که عملیات شرکت را با مخاطره روبرو کند، از شرکت اخراجش می‌کنند؛ هدف این است که این  سرنوشت کسانی که زندگی هزاران نفر از  آرژانتینی‌ها را با مشکل مواجه می سازند باشد.

این اعلام دولت  همزمان با اعتصاب پرسنل زمینی خط هوایی صورت می‌گیرد. سخنگوی ریاست جمهوری اعتراضات کارکنان شرکت هوانوردی را به پیکتروس (Piqueteros کسانی با بستن راه و اعتراض درخواست خود را تحمیل یا باج گیری می‌کنند) تشبیه کرد و گفت که میلی با ایده خاتمه دادن به اقدامات مربوط به قطع تردد در خیابان‌ها که مانع آزادی رفت آمد می‌شد بقدرت رسید و در این خصوص علیرغم اینکه هیچکس باور نمی‌کرد توانست موفق گردد. اکنون به اقدام باجیگرانه پیکترو اتحادیه و امتیازات طبقه کاستا خاتمه می دهیم و تا آخر هستیم.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما