امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۶/۳۰- ۲۳:۰۰

تقاضا از دستگاه قضایی آرژانتین جهت صدور حکم دستگیری بین المللی مادورو

دادگاه فدرال بوئنوس آیرس درپی گزارش و شکایت شهروندان ونزوئلایی مبنی بر اینکه قربانی آدم ربایی، شکنجه توسط دولت نیکلاس مادورو شده اند اعلام داشت شاکیان خواستار صدور حکم دستگیری بین المللی و احضار رئیس جمهور ونزوئلا جهت پاسخگویی به دستگاه قضایی آرژانتین می‌باشند.

 

  • (پاخینادوثه-17سپتامبر 2024)

دادگاه فدرال بوئنوس آیرس درپی گزارش و شکایت شهروندان ونزوئلایی مبنی بر اینکه قربانی آدم ربایی، شکنجه توسط دولت نیکلاس مادورو شده اند اعلام داشت شاکیان خواستار صدور حکم دستگیری بین المللی و احضار رئیس جمهور ونزوئلا جهت پاسخگویی به دستگاه قضایی آرژانتین می‌باشند. در همین ارتباط طی برگزاری جلسه دادرسی توسط دادگاه فدرال پایتخت، قربانیان از جمله یک دادستان (ونزوئلایی) که هویت آنها بدلایل امنیتی فاش نشده است، جزئیات آنچه را که قبل از ترک ونزوئلا تجربه کرده اند بیان نمودند. بدین ترتیب قضات دادگاه Beruglia,Bertuzzi,Llorens در موقعیتی قرار گرفته اند تا شکایت مطروحه توسط دادستان را جهت صدور حکم توقیف مادورو بر اساس "عدالت جهانی" صادر نمایند یا در انتظار مدارک بیشتری برای اثبات جرم بمانند. این منبع افزود، یک دادستان سابق ونزوئلا مدعی است که در حال تحقیق در زمینه افراد به قتل رسیده در جریان تظاهرات اخیر بوده که یکباره وی را ربوده و تحت شکنجه قرار گرفته و سپس از کشور گریخته و به آرژانتین مهاجرت نموده است.

این پرونده توسط انجمن آرژانتین برای دموکراسی مورد حمایت قرار گرفته و مسئولان این مرکز خواستار دستگیری مادورو و تحقیق در این زمینه می‌باشند. خاطر نشان می سازد در جلسه دادگاه فدرال، خانم پاتریسیا بولریچ وزیر امنیت کشور، والدو ولف وزیر امنیت پایتخت به همراه دادستان جنجالی کارلوس استورنلی نیز حضور داشتند. دادستن پرونده بنام Iturbe همچنین خواستار دستگیری Cabllo معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز گردید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما