امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۶/۳۰- ۲۳:۰۷

رای منفی آرژانتین به قطعنامه سازمان ملل در مورد فلسطین در همسویی با آمریکا و اسرائیل

رئیس جمهور آرژانتین در راستای همسویی با ایالات متحده آمریکا و اسرائیل اقدام دیگری برای تعمیق سیاست خارجی خود انجام داد. نماینده سیاسی آرژانتین نزد سازمان ملل در پی دریافت دستور از مقامات کاخ ریاست جمهوری به قطعنامه مجمع عمومی‌که توسط فلسطین پیشنهاد گردیده بود، رای منفی داد
  • (اینفوبائه-18 سپتامبر2024)

رئیس جمهور آرژانتین در راستای همسویی با ایالات متحده آمریکا و اسرائیل اقدام دیگری برای تعمیق سیاست خارجی خود انجام داد. نماینده سیاسی آرژانتین نزد سازمان ملل در پی دریافت دستور از مقامات کاخ ریاست جمهوری به قطعنامه مجمع عمومی‌که توسط فلسطین پیشنهاد گردیده بود، رای منفی داد. البته این طرح با 124 رای موافق، 14 رای مخالف و 43 رای ممتنع به تصویب رسید. این پروژه مربوط به نظر مشورتی دیوان عالی قضایی بین المللی در ارتباط با حضور اسرائیل در خاک فلسطین می‌باشد که نهایتا مورد تصویب قرار گرفت. متن این طرح اسرائیل را موظف می نماید در اسرع وقت به حضور خود در اراضی اشغالی پایان  دهد زیرا این اقدام غیر قانونی و ناشی از نقض ممنوعیت تصاحب اراضی بوسیله  استفاده از زور تلقی میگردد.

این منبع خبری افزود، روز سه شنبه آینده خاویر میلی درمجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی خواهد نمود. تصمیم خاویر میلی در رد این طرح مجددا همسویی استراتژیک با واشنگتن و تل آویو را تایید می نماید و این امر شامل تغییر موضع  تاریخی آرژانتین در این  زمینه محسوب می‌شود. بنا به دستور مقامات کاخ ریاست جمهوری آرژانتین، سفیر آرژانتین نزد اسرائیل در حال فعالیت و اقدام جهت انتقال سفارت این کشور به اورشلیم می‌باشد.

از سوی دیگر خاویر میلی در سخنرانی آتی در سازمان ملل خواستار محکومیت بین المللی ونزوئلا به جهت تقلب در انتخابات خواهد شد و در چارچوب سی امین سالگرد حمله به آمیا همچنین حمله تروریستی 7 اکتبر، ایران و حماس را نیز محکوم خواهد نمود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما