امروز يك شنبه  ۱۰ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۲۱- ۱۷:۳۱

پایان سفر موندینو با تمرکز بر تقویت روابط با اتحادیه اروپا

سفر دوره ای خانم موندینو وزیر امور خارجه آرژانتین در رمزه مهمترین ماموریت های وی تلقی می‌گردد. سفر موندینو شامل بازدید از دو قاره، پنج شهر و چهار کشور بود.

   (اینفوبائه 8 می 2024)

 وی در سفر دوره ای خود با رئیس جمهور پرتغال و همتای پرتغالی خود دیدار و در میزگرد سطح بالای انستیتوی ترویج آمریکای لاتین با هدف تشویق سرمایه گذاری اروپایی در آرژانتین شرکت نمود. وی طی دیدارهای دوجانبه در لیسبون از برنامه اقتصادی دولت خاویر میلی دفاع بعمل آورد و در راستای جلب حمایت برای از سرگیری مذاکرات اتحادیه اروپا و مرکسور تلاش نمود. وی همچنین با برخی از سرمایه گذاران این کشور در زمینه ایجاد توافق بر مواد معدنی تبادل نظر نمود.

خانم موندینو در ادامه سفر با  جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و خورنا مدیل کل بازار داخلی، صنعت و کمیسیون اروپا و کمیسر انجمن‌های بین المللی کمیسیون اروپا نیز ملاقات بعمل آورد.

این منبع افزود، دولت آرژانتین در انتظار برگزاری انتخابات برای تجدید اعضای پارلمان  اروپا جهت از سرگیری مذاکرات توافقنامه اتحادیه اروپا و مرکسور می‌باشد. موندینو در این سفر به منظور پیشبرد روند ورود آرژانتین به ناتو بعنوان یک شریک جهانی که در ماه آوریل توسط پتری وزیر دفاع درخواست آن مطرح گردیده بود، در بروکسل گفتگو نمود. وی برای جلب توافق 38 عضو این اتحادیه دفاعی با Boris Ruge معاون امور سیاسی امنیتی ناتو دیدار کرد. وزیر خارجه آرژانتین در سفر به پاریس درخصوص سرمایه گذاری آزاد جهت تسریع رشد اقتصادی مبتنی بر قوانین همچنین جلسات دیپلماتیک شرکت بعمل آورد.

سفر موندینو با ورود به چین جهت تمرکز برروی مسائل اقتصادی آغاز گشت. دولت خاویر میلی خواهان تمدید برنامه مبادله ارزی _سوآپ مالی_ است که آرژانتین با بانک مرکزی چین امضاء کرده است. این قرارداد در ماه ژوئن 2023 توسط سرخیو ماسا وزیر اقتصاد وقت به امضاء رسید. در هرصورت هیچ خبری مبنی بر تمدید سوآپ و تاریخ انقضای سررسیدها آتی انتشار نیافته است

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما