امروز يك شنبه  ۱۰ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۱۷- ۰۰:۲۹

وزیر دفاع آرژانتین تمرین نظامی نیروی دریایی با آمریکا را موفقیت آمیزخواند

نیروی دریایی آرژانتین با استقرار گسترده هفت کشتی ناوگان دریایی از ناو هواپیما بر جورج واشنگتن و دو اسکورت وی استقبال بعمل آورده و یک رزمایش دریایی مشترک برگزار کردند
  •      (اینفوبائه -30می 2024)

لوئیس پتری وزیر دفاع آرژانتین مانور نظامی میان کشورش با ایالات متحده آمریکا را موفقیت آمیز خواند و این رویداد را نمونه دیگری از روابط عالی دیپلماتیک میان دوکشور و همکاری فشرده دولت خاویر میلی با جو بایدن ذکر نمود. نیروی دریایی آرژانتین با استقرار گسترده هفت کشتی ناوگان دریایی از ناو هواپیما بر جورج واشنگتن و دو اسکورت وی استقبال بعمل آورده و  یک رزمایش دریایی مشترک برگزار کردند. در همین ارتباط پتری اظهار داشت: ما شاهد عملیات و بزرگترین  رزمایش ترکیبی طی 14 سال اخیر در منطقه بودیم. ما با یکی از بهترین نیروی دریایی جهان تمرین بی عیب و نقص را انجام دادیم و با این عملیات مشترک نشان دادیم آمادگی کامل برای انجام عملیات در بالاترین سطوح را دارا می‌باشیم واین تمرین فرصتی آموزشی برای نیروی دریایی آرژانتین  محسوب می‌گردد. این منبع در ادامه افزود، نیروی دریایی برزیل طی گزارشی اعلام داشت یکشنبه گذشته کشتی‌های هر دو کشور طی انجام یک عملیات مشترک مانوری را به نمایش گذاشتند. منظور از این مانور حمایت از مردم منطقه ریوگرانده با اقدام و هماهنگی نیروی دریایی برزیل شامل انتقل 15 تن کمک و هدایا از ناو هواپیما بر جورج واشنگتن به کشتی چندمنظوره آتلانتیک در سواحل این ایالت در برزیل صورت پذیرفت. این عملیات با هدف تسریع در انتقال کمک ها به سیلزدگان انجام گرفت.

اما تمرینات در آب های آرژانتین مربوط به تمرینات نظامی دریایی بوده و این رزمایش به نیروی دریایی آرژانتین  امکان می دهد تا قابلیت همکاری با نیروی دریایی دیگر با استانداردهای ناتو را بهبود بخشد. در این مانور رویه‌ها و دفاع ضد هوایی، ضد سطح، ضد دریایی و غیره در چارچوب احتمال انجام یک وظیفه دریایی تمرین گردید. هدف دیگر افزایش سطح آموزش نیروی دیرایی آرژانتین با هدف انجام تمرینات ارتباطات تاکتیکی، انتقال هوایی پرسنل میان واحدها، مانورها، تحولات تاکتیکیی در ناوبری، پرتاب هواپیمای بدون سرنشین با بال ثابت، دفاع ضد هوایی وضد زیردریایی توصیف گردیده است. خاطر نشان می‌گردد اولین رزمایش دریایی در سال 1990 با حضور ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکن انجام گردید. وزیر دفاع آرژانتین به اتفاق رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور از عرضه ناو جرج واشنگتن بازدید بعمل آوردند و احتمال می رود معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس سنانیز از این کشتی دیدن نمایند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما