امروز يك شنبه  ۱۰ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۰۵- ۰۰:۵۱

مشاور امنیت ملی بایدن تلاش مستمر خاویر میلی را به رسمیت شناخت

جیک سولیان مشاور امنیت ملی جو بایدن طی انتشار بیانیه ای رسما حمایت سیاسی خویش را از برنامه تعدیل اقتصادی خاویر میلی را اعلام نمود

(اینفوبائه 17 می 2024)

جیک سولیان مشاور امنیت ملی جو بایدن پس از دیدار با موندینو و نیکلاس پوسه رئیس کابینه دولت، طی انتشار بیانیه ای رسما حمایت سیاسی خویش را از برنامه تعدیل اقتصادی خاویر میلی را اعلام نمود. در بیانیه آمده است: مشاور امنیت ملی از تلاشهای مستمر خاویر میلی برای ثبات اقتصادی آرژانتین قدردانی نموده و زمینه‌هایی که ایالات متحده و آرژانتین می‌توانند در آن  همکاری اقتصادی خود را تقویت کنند، از جمله توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی، بخش های فناوری و انرژی پاک مورد ارزیابی قرار داد.

در بخشی دیگر از بیانیه به دو موضوع سیاست خارجی و مرتبط با دستور کار بین المللی آرژانتین، جنگ در خاورمیانه و وضعیت ونزوئلا اشاره بعمل آمده است. در ادامه بیانیه می افزاید، علاوه بر این، راه‌های تقویت همکاری برای مواجه به چالش های منطقه ای و جهانی از جمله تلاش های مداوم جهت افزایش کمک های بشردوستانه به غزه و تضمین آتش بس و توافق نهایی برای آوردن گروگان‌ها به خانه مورد بحث قرار گرفت. جیک سولیوان از حمایت آرژانتین از دموکراسی در ونزوئلا و محکومیت جنگ روسیه علیه اوکراین تشکر نمود. علیرغم اینکه در بیانیه اشاره نشده است، ما جیک سولیوان در مورد تهاجم استراتژیک چین در آمریکای لاتین با موندینو و نیکلاس پوسه صحبت کرده است. خرید جنگنده‌های اف 16 توسط آرژانتین از دانمارک و فرصت های جدید برای تعمیق مشارکت امنیتی و دفاعی از دیگر موضوعات گفتگو بوده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما