امروز يك شنبه  ۱۰ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۰۵- ۰۰:۵۴ - مشاهده: ۵۳

جوزف بورل: اظهارات میلی در باره همسر پدرو سانچز بر اساس دروغ است

رئیس جمهور آرژانتین طی مراسمی‌که توسط XOV برگزار گردیده بود همسر پدرو سانچز را که بر اساس ادعای رسانه ای برآمده از انجمن راستگرایان افراطی متهم به سوء استفاده از نفوذ سیاسی می‌باشد را فاسد معرفی کرده بود. سخنان خاویر میلی واکنش سریع دیپلماتیک اسپانیا را بدنبال داشت و با امتناع از عذرخواهی که دولت اسپانیا خواستار آن شده بود، رو سه شنبه گذشته، سفیر خود را بصورت دائم از آرژانتین فراخواند.

  •      (کلارین 24 می 2024)

جوزف بورل رئیس کل سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تابعیت دوگانه اسپانیایی آرژانتینی اظهارات روز یکشنبه گذشته خاویر میلی (19می) در اسپانیا علیه همسر رئیس دولت اسپانیا را برپایه دروغ توصیف نمود.

رئیس جمهور آرژانتین طی مراسمی‌که توسط XOV برگزار گردیده بود همسر پدرو سانچز را که بر اساس ادعای رسانه ای برآمده از انجمن راستگرایان افراطی متهم به  سوء استفاده از نفوذ سیاسی می‌باشد را فاسد معرفی کرده بود. سخنان خاویر میلی واکنش سریع دیپلماتیک اسپانیا را بدنبال داشت و با امتناع از عذرخواهی که دولت اسپانیا خواستار آن شده بود، رو سه  شنبه گذشته، سفیر خود را بصورت دائم از آرژانتین فراخواند.

طی روزجاری جوزف بورل طی انجام مصاحبه با کانال تلویزیونی اسپانیا با اشاره به اینکه در این مورد (سخنان میلی) باید به عقل سلیم مراجعه نمود گفت: تاجایی که من مطلع هستم همسر رئیس دولت اسپانیا در هیچ موردی متهم نگردیده است. لذا چانچه رئیس جمهور یک کشور دوست مدعی شود که در اسپانیا یک مشکل جدی وجود دارد و آن اینکه همه ما فاسد هستیم، خصوصا خانمی‌که به هیچ جرمی متهم نمی‌باشد، صحیح نیست. وی سپس اظهارات بولسونارو رئیس جمهور سابق برزیل که در سال 2019 در مورد تفاوت سنی میان میکرون و همسرش، که 24 سال بزرگتر از او می‌باشد، را به تمسخر گرفت یادآوری کرد و افزود، این نوع رفتار در فرهنگ سیاسی ما محکوم است.

این نماینده عالیرتبه اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی که نایب رئیس کمیسیون اروپا نیز می‌باشد سخنان خاویر میلی در اسپانیا را بعنوان یک حمله مستقیم ارزیابی نمود. وی در ادامه افزود، برای ما اروپایی‌ها دولت رفاه و توزیع مجدد مالی جهت دستیابی به یک جامعه منسجم بعنوان امری اساسی تعیین شده است. خاویر میلی در سخنرانی یکشنبه خود، سوسیالیسم را مورد حمله قرار داده و آنرا سرطان جامعه و دریافت مالیا و عدالت اجتماعی را دزدی معرفی کرد.

بورل یادآوری نمود: من وزیر خزانه داری بوده ام. اینکه کسی بیاد و به من بگوید، بدلیل ایجاد یک سیستم مالیاتی که امکان پرداخت حقوق بازنشستگان و تضمین سلامت آموزشی را فراهم می نماید که یک مدل سیاسی و اجتماعی اروپایی است، از شهروندان سرقت نموده ام، اصلا مناسب و شایسته نیست.

حال با این سناریو و درخواست پدرو سانچز برای انتقال این بحران دیپلماتیک با دولت خاویر میلی به اتحادیه اروپا و با تکیه بر اظهارات بورل، حمله به یک کشور عضو، حمله به کل اتحادیه اروپا تلقی خواهد شد.

بورل می‌گوید بدلیل اینکه پدرش در آرژانتین بدنیا آمده و دارای تابعیت دوگانه می‌باشد، آرژانتین برای او عزیز است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما