امروز يك شنبه  ۱۰ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۰۱- ۰۱:۱۵ - مشاهده: ۸۴

دولت آرژانتین حمله ایران علیه اسرائیل را محکوم می‌کند

خاویر میلی همبستگی و تعهد تزلزل ناپذیر خود را با دولت اسرائیل در قبال حمله ایران اعلام می‌کند

     (سایت وزارتخارجه-13 آوریل2024)

 دولت آرژانتین به شدیدترین وجه حمله بی سابقه جمهوری اسلامی ایران را  محکوم و حمایت خود از حق مشروع اسرائیل برای دفاع از قلمرو خویش را مورد تاکید قرار می دهد.

در ادامه واکنش به عملیات مذکور وزارت خارجه آرژانتین از طریق رسانه‌های عمومی تصمیم آرژانتین برای تعطیلی موقت سفارتخانه‌های خود در خاورمیانه در پی حمله ایران به اسرائیل بعنوان یک  اقدام پیشگیرانه اعلام نمود و از میان سفارتخانه‌های بسته شده به سفارتخانه ای آرژانتین در اسرائیل، ایران، لبنان و سوریه که کشورهایی هستند که مستقیما در حوزه حوادث اخیر قرار دارند، اشاره بعمل آورد.

 

  •      (بیانیه ریاست جمهوری آرژانتین -13آوریل2024)

"خاویر میلی همبستگی و تعهد تزلزل ناپذیر خود را با دولت اسرائیل در برابر حملاتی که توسط جمهوری اسلامی ایران آغاز شده، اعلام می‌کند. جمهوری آرژانتین حق دولت ها برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسد و قاطعانه از دولت اسرائیل در دفاع از حاکمیت خود، به ویژه در برابر رژیم های مروج ترور که به دنبال نابودی تمدن غرب هستند، حمایت بعمل می آورد. دولت ملی خاطر نشان می سازد که 11 آوریل دادگاه کیفری تشخیص داده که حملات علیه سفارت اسرائیل و آمیا در این کشور توسط حزب الله و تحت حمایت سازمان‌های دولتی ایران انجام شده است. همانطور که رئیس جمهور کشور اعلام داشته، آرژانتین سیاست خارجی جدیدی را آغاز کرد که مبتنی بر دفاع از ارزشهای غربی و دیدگاه مشترک جدید از جهان در دفاع از زندگی، آزادی و مالکیت خصوصی است.  اسرائیل سنگر ارزشهای غربی در خاورمیانه است و جمهوری آرژانتین در کنار اسرائیل و در  مقابل کسانی که در تلاش برای نابودی آن هستند، خواهد بود."

 

مانوئل آدورنی سخنگوی دولت، موضع دولت  آرژانتین در حمایت از اسرائیل را در مقابل تنش روبه فزونی خاورمیانه بدلیل حمله ایران، مورد تاکید قرار داد و گفت: تصور ما این نیست که در مقابل مشکلی که جهان با آن روبروست، مورد هدف قرار گیریم و یا وضعیت کشور که با دو سوء قصد مواجه گشته، تغییر یابد. وی همچنین در چارچوب کنفرانس مطبوعاتی معمول درخصوص حضور سفیر اسرائیل در نشست کمیته بحران(وزرای کابینه) که شب گذشته به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، توضیحاتی ارائه نمود.

آدورنی گفت: سفیر اسرائیل درجلسه کابینه شرکت نکرد. یک جلسه  از قبل با وی برگزار گردید که طی آن توضیحات مختصری ارائه نمود. شرکت در جلسه کابینه دولت موضوعی است که فقط مقامات آرژانتینی مسئول بحث و گفتگو در آن هستند. سفیر بعد از اتمام صحبتهایش از کاخ ریاست جمهوری خارج گردید. سخنگوی دولت در راستای حمایت صریح از اسرائیل در برابر حمله ایران ابراز داشت: "تمام جهان آزاد در معرض تهدید است. ما باید طرف کسی باشیم که از جهان آزاد دفاع می‌کند. بی طرف بودن یا نبودن دیگر وجود ندارد. ما معتقدیم امروزه جهان در خطر است. موضعگیری ما بعنوان دولت آرژانتین اسباب انتقام تروریستی از ما را فراهم نمی‌کند. رئیس جمهور تهدیدی دریافت نکرده و مقابله با مشکلی که جهان با آن مواجه گردیده بدین تعبیر نیست که مورد هدف قرار خواهیم گرفت. وی توضیح داد، اقداماتی برای کنترل موثرتر در مرزها درحال انجام است و وزارت امنیت با همکاری وزارت دفاع و کشور موظف شده اند تا در صورت بروز هر رویدادی هشدارهای لازم را ارائه دهد.

مائونل آدورنی در پایان گفت: ما حمله ایران را نه تنها به اسرائیل، بلکه به غرب، آزادی فردی و به دنیای آزاد که از آن دفاع می‌کنیم، قلمداد می نماییم. موضع ما روشن است، دفاع  از دموکراسی‌ها، جهان آزاد و حقوق شهروندانی که توسط دولت هایی که خواهان صلح نیستند، مورد حمله قرار می‌گیرند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما