امروز جمعه  ۸ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۱۵- ۰۱:۲۷ - مشاهده: ۸۸

اظهارات وزیر خارجه آرژانتین که به تنش زدایی با چین کمک می‌کند

دینانو موندینو وزیر خارجه آرژانتین در پایان سفرش به چین و در دیدار با همتای چینی خود گفتدر آرژانتین دولت تغییر کرد، ولی آرژانتین به قراردادهای خود و تعهداتش پایبند است. این عبارت تسکینی برای میزبان هیات آرژانتینی، پس از تنش هایی که خاویر میلی درخصوص پایگاه هوایی چین در پاتوگونیا و توقف پروژه‌های عظیم سد سازی در سانتاکروز ایجاد کرد بود. در سفر 3 روزه وزیر خارجه و هیات همراه به کشور آسیایی چین، به نظر می رسد مسئله پایگاه فضایی چین در نئوکین نیز حل و فصل شده باشد.

    (TN 1می 2024)

            دینانو موندینو وزیر خارجه آرژانتین در پایان سفرش به چین و در دیدار با همتای چینی خود گفت"در آرژانتین دولت تغییر کرد، ولی آرژانتین به قراردادهای خود و تعهداتش پایبند است". این عبارت تسکینی برای میزبان هیات آرژانتینی، پس از تنش هایی که خاویر میلی درخصوص پایگاه هوایی چین در پاتوگونیا و توقف پروژه‌های عظیم سد سازی در سانتاکروز ایجاد کرد بود. در سفر 3 روزه وزیر خارجه و هیات همراه به  کشور آسیایی چین، به نظر می رسد مسئله پایگاه فضایی چین در نئوکین نیز حل و فصل شده باشد.

یک ملاقات مهم هیات آرژانتینی با مقامات بانک خلق چین جهت تجدید سوآپ پولی بود که برای ماه ژوئن باید 5 میلیارد دلار تجدید گردد. در مقابل علاقه پکن برای از سرگیری مراحل ساخت پروژه عظیم سدهای سانتاکروز است که بطور کامل توسط بانک های چین تامین مالی می‌شود و از دسامبر سال 2023 متوقف شده و 2200 کارگر آن اخراج شده اند. با توجه به تاکید مقامات آرژانتینی بر پایبندی به توافقات دوجانبه و تحرک در همکاری فیمابین، فعالیت های پروژه بر روی رودخانه سانتاکروز در ماههای آینده از سرگرفته می‌شود. علاقه چین به از سرگیری فعالیت این پروژه‌های به این دلیل است که پروژه‌های استراتژیکی و بخشی از ابتکار راه ابریشم و بعنوان یکی از مهمترین پروژه‌های  چین با یک دولت خارجی است.

خانم موندینو در ملاقات های متعددی که با مقامات چینی داشت علاقه آرژانتین برای فعال کردن مکانیسم گفتگو برای  پیشرفت در موضوعات روابط را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه آرژانتین در پایان دیدارش از چین تاکید کرد: توافق کردیم نسبت به تقویت و توسعه همکاریها در تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، زیرساختها و گردشگری قدم برداریم"  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما