امروز جمعه  ۸ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۲۱- ۱۷:۲۹ - مشاهده: ۷۹

سخنرانی خاویر میلی در مراسم یابود قربانیان هولوکاست در آرژانتین

خاویر میلی به شدت بر همسویی خود با اسرائیل تاکید ورزید و بقیه رهبران جهان آزاد به ویژه رهبران کشورهای بزرگ را که باید ستون آزادی در سطح جهان باشند را بدلیل عدم محکوم نمودن(حملات حماس) زیر سوال برد. وی افزود من به آنها (رهبران جهان) نگاه می‌کنم و در برخی بی تفاوتی و در برخی دیگر ترس از ایستادن درکنار حقیقت را می‌بینم.

  انتقاد خاویر میلی از عدم حمایت برخی از کشورها از اسرائیل(اینفوبائه 8 می 2024)

خانم میلی رئیس جمهور که پس از مشاهده سخنرانی‌ها در مراسم یادبود قربانیان هولوکاست و تروریسم حماس به وضوح متاثر شده بود، به عنوان آخرین سخنران روی صحنه رفت و عباراتی را به زبان عبری در طلب آمرزش برای قربانیان، ابراز نمود و سپس خواستار آزادی افراد ربوده شده که هنوز در غزه بسر می‌برند گردید. خاویر میلی به شدت بر همسویی خود با اسرائیل تاکید ورزید و بقیه رهبران جهان آزاد به ویژه رهبران کشورهای بزرگ را که باید ستون آزادی در سطح جهان باشند را بدلیل عدم محکوم نمودن(حملات حماس) زیر سوال برد. وی افزود من به آنها (رهبران جهان) نگاه می‌کنم و در برخی بی تفاوتی و در برخی دیگر ترس از ایستادن درکنار حقیقت را می‌بینم. امروز دنیا ساکت است در حالیکه هنوز بیش از یکصد نفر از ربوده شدگان در رنج و مشقت بسر می‌برند که 8 نفر از آنها آرژانتینی هستند.

خاویر میلی هشدار داد که دوباره تعصب اسلامی غیرقابل تحمل و یهودستیزی در روایت ها و نسخه‌های مختلف آن وجود دارد که بسیاری از کشورها از محکوم کردن آن اجتناب می وزند. هنگامیکه جهان سکوت می‌کند ما موظف هستیم حرف بزنیم، چرا که  سکوت آندسته از خوبان، اجازه وحشیگری به شرورها را مجاز می‌کند. صحبت نمودن و نگاه مستقیم به  جلو و عدم چشم پوشی، حتی اگر برای بسیاری ناخوشایند باشد تنها راه برای اطمینان از عدم تکرار Shoa است.

خاویر میلی اعلام داشت که قرار است آرژانتین را بعنوان نامزد ریاست اتحاد بین الملل یادبود هلوکاست(IHRA) معرفی نماید. سازمانی که دولت ها  و محققان را برای تقویت این موضع و ترویج آموزش، حافظه و تحقیق در سراسر جهان در مورد نسل کشی نازیسم، گرد می آورد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنرانی خود ر ارتباط با حمله 7  اکتبر گفت: آنچه اتفاق افتاد صرفا مشکل اسرائیل نیست. به این دلیل که 21 آرژانتینی در آن روز غم انگیز به  قتل رسیدند. 20 آرژانتینی دیگر ربوده شدند و امروز پس از گذشت 7 ما از حمله، حداقل 8 هموطن دیگر ما در بین اسراء هستند یا به دنیای دیگر رفته اند. وی با صدای بغض آلود به خانواده رودائف مرد 61 ساله آرژانتینی که اخیرا مرگ وی تایید شد تسلیت گفت و خاطر نشان ساخت: وقتی بین خیر و شر، آزادی و ظلم و سرکوب، بین تمدن و بربریت، نبرد دیر می‌گیرد طرفداری دیگر یک گزینه نیست بلکه یک تعهد اخلاقی محسوب می‌شود. آرژانتین دولت تاریخی ملت یهود است و اولین کشور درمنطقه  بود که موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخت. آرژانتین بزرگترین جمعیت یهودی آمریکای لاتین و دهمین جامعه بزرگ یهودی در جهان را دارا می‌باشد. ما حملات بزدلانه ایران نه تنها علیه  جامعه یهودی بلکه علیه ملت آرژانتین را متحمل گشته ایم. همه آنچه اتفاق افتاده با توجه به تلاش و اصرار آندسته از افرادیکه به دنبال حقیقت هستند با سپری شدن سه دهه، در حال روشن شدن می‌باشد.

سخنان خاویر میلی در این زمینه مربوط به حکم دادگاه فدرال استیناف است که طی حکمی حمله علیه  سفارت اسرائیل در سال 1992 و بمب گذاری در آمیا در سال 1994 را متوجه طرحی سیاسی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران ذکر می نماید.

  • خاویر میلی همراه با دایا حمایت خود از اسرائیل را تایید نمود (کلارین 8 می 2024)

خانم میلی چهارشنبه شب( 8 می) در مراسم بزرگداشت یادبود قربانیان هولوکاست به همراه جامعه یهودی آرژانتین شرکت نمود. وی طی سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد محکوک کردن تروریسم اسلامی یک الزام است و جانبداری بعنوان یک گزینه نباید حساب شود بلکه این امر یک تعهد اخلاقی است. میلی گفت: آرژانتین در کنار اسرائیل برای همیشه محکم خواهد ایستاد. زمانی که بلند نمودن صدا هزینه بردار است، ما موظف هستیم تا صحبت نماییم.

وی افزود، هنگامیکه به اطراف خود به رهبران جهان آزاد نگاه می‌کنم، برخی را بی تفاوت وبرخی دیگر ترس از ایشان در کنار حقیقت را مشاهده می‌کنم. قرار نیست خداوند در یگانه قضاوت خود توجیه را بپذیرد. ما را بخاطر باورمان قضاوت نمی‌کند بلکه به خاطر آنچه انجام داده ایم قضاوت می نماید. محکوم کردن تروریست اسلامی، یک وظیفه است. امروز بیش از هرزمان دیگری نباید شک و تردید به خود راه دهیم که بلای تروریسم اسلامی در مورد اسرائیل و ملت یهود دور از ما آرژانتینی‌ها است. 21 آرژانتینی  در 7 اکتبر کشته شدند و20 نفر دیگر ربوده شده اند.

میلی از رهبران غربی بدلیل عدم واکنش خاصی در مواجهه با تجدید حیات یهودیت ستیزی _اعتراضات طرفداران فلسطین در ایالات متحده آمریکا_ انتقاد نمود. وی تا کید کرد: ما به همراه جامعه یهودی آرژانتین متحمل حملات ناجوانمردانه دولت ایران شده ایم و این حمله متوجه مردم آرژانتین نیز بوده است. در این مراسم علاوه بر خانم موندینو وزیر خارجه، لوئیس پتری وزیر دفاع و کارولینا میلی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز حضور داشتند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما