امروز جمعه  ۸ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۳۱- ۲۳:۵۱

اخراج کارکنان و تعلیق فعالیت موسسات بر اثر تعدیل شدید و رکود اقتصادی

رکود در ماه می‌با شدت فوق العاده ای احساس گردیده و بازار کار را ملتهب نموده است.

            (کلارین 16می2024)

طی روز اخیر حداقل 5 شرکت بزرگ تولیدات خود را متوقف و اقدام به کاهش پرسنل نمودند. علیرغم پایین آمدن نرخ تورم (8/8 درصد در ماه آوریل) و با توجه به ادامه سیاست تعدیل توسط دولت، آنچه عموما مشهود می‌باشد سقوط شدید فروش و کاهش روز افزون مصرف است.

درخصوص صنعت نیز تولید کنندگان لوازم و ابزار ساختمانی با توجه به توقف شدید امور عمرانی تولیدات خود را در مقیاس بالایی کاهش داده اند. در همین راستا بزرگترین کارخانه تولید شیرآلات فعالیت 800 نفر از کارکنان خود را برای مدت سه ماه به تعلیق درآورد. این شرکت بنام FV دارای 1400 پرسنل است و محصولات خود را به 25 کشور صادر می نماید.

طی ماه ژانویه تا آویل فروش موسسه فوق و چندین تولید کننده بزرگ دیگر 1/33 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و بدلیل انباشته شدن تولیدات و عدم توازن در فروش قراردادهای بسیاری از کارکنان فسخ گردیده است. بنابر آمار رسمی از ماه نوامبر گذشته تا ماه مارس سالجاری، 94 هزار شغل در بخش خصوصی از میان رفته و این آمار دو برابر بخش دولتی محسوب می‌شود. آمار و ارقام اعلام شده انتظارات دولت مبنی بر احیای سریع اقتصاد را با مشکلات پیچیده ای که در زمینه شغل بوجود آمده تامین نکرده است. در بحبود سقوط مصرف و آزاد شدن واردات با تعرفه‌های پایین شرکت تولید لاستیک FATE ، 97 نفر از پرسنل خود را اخراج نمود. در همین راستا شرکت های جنرال موتور، رنو و تویوتا نیز اقدام به اخراج برخی از کارکنان خود نمودند. سوپر مارکت چانگو مس با اعلام سقوط 15 درصدی فروش در فروشگاههای زنجیره ای خود، برخی از کارکنان را اخراج و 90 شعبه خود را تعطیل نمود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما