امروز جمعه  ۸ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۰۵- ۰۰:۵۲ - مشاهده: ۵۲

روابط با ایالات متحده آمریکا و پاسخ به سوالات در واشنگتن

مطالبه آرژانتین جهت کاهش سود ومذاکرات بی شمار با مقامات صندوق بین المللی که حتی به گروه 20 هم کشانده شده بود همواره با پاسخ منفی سهامداران بزرگ آن یعنی افراد پر نفوذ آمریکایی روبرو بوده است.

  

  •       (لاناسیون16 می 2024)

دیانا موندینو وزیر امور خارجه آرژانتین در اولین روز دیدار خود در واشنگتن به سوالات و نگرانی‌های موجود در زمینه تورم، مالیات ها و آینده برنامه‌های اقتصادی خاویر میلی پاسخ داد. وی در این جلسه که با حضور صاحبان سرمایه و مقامات ارشد دولت جو بایدن برگزار گردید، پیشنهاد مطرح شده در گذشته توسط دولت آلبرتو فرماندز مبنی بر حذف تراکم سود  به صندوق بین المللی پول را خواستار گردید. موندینو در جلسه مذکور به همراه نیکلاس پوسه رئیس کابینه دولت در کاخ سفید با جک سالیوان مشاور امنیت ملی دیدار نمودند. در این جلسه سالیوان سئوالاتی در زمینه تورم، خصوصی سازی بانک ملی، سیاست های اجتماعی که مقامات دولت خاویر میلی باید در مقابل آسیب شدید تعدیل مالی به قشر ضعیف بکار بندند- موضوعی که مقامات دولت بایدن و صندوق بین المللی پول بارها مطرح کرده اند- را طرح نمود.

خانم موندینو طی مصاحبه کوتاه در خصوص سیاست تعدیل اقتصادی اظهار داشت: مقامات صندوق بین المللی از اینکه دولت به بیش از اهداف تعیین شده دست پیدا نموده ابراز تعجب کردند. وی طی مصاحبه یادآور شد، آرژانتین مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای پرداخت بدهی خود سود بالایی را پرداخت می نماید، خواستار تجدید نظر در این زمینه گردید.

لاناسیون افزود، مطالبه آرژانتین جهت کاهش سود ومذاکرات بی شمار با مقامات صندوق بین المللی که حتی به گروه 20 هم کشانده شده بود همواره با پاسخ منفی سهامداران بزرگ آن یعنی افراد پر نفوذ آمریکایی روبرو بوده است.

سفر دور روزه موندینو و پوسه به واشنگتن با هدف استحکام روابط و پیوند با مرکز قدرت سیاسی ایالات متحده جهت ثبات بخشیدن به طرحهای اقتصادی و قرارداد آرژانتین روی ریل توسعه است که دولت آزادیخواه خاویر میلی بدان نیاز مبرم دارد. موضوع اقتصاد دستور کار اصلی مقامات آرژانتین در دیدار از ایالات متحده آمریکا می‌باشد و در همین راستا قبل از اولین ملاقات با مقامات کاخ سفید در یک ضیافت ناهار با مدیران آمازون، بانک آمریکا، Beacon ، Chevron، کارگیل، کاترپیلار، انرژی، فدکس، مسترکارد، فایزر، یونایتد ایرلاین و .... حضور یافت. در این نشست نیز سئوالات عمدتا در زمینه آشنایی با جزئیات برنامه اقتصادی و حذف برخی از مالیاتها همچنین برنامه توسعه و تشویق سرمایه گذاری، که در طرح قوانین پایه آمده است، مطرح گردید. موندینو همچنین با Dodd مشاور جو بایدن در آمریکای لاتین در مقر سفارت آرژانتین دیدار بعمل آورد. Dodd در مصاحبه با لاناسیون ابراز داشت: خاویر میلی شایسته ایجاد فرصت برای بکارگیری ایده‌های خود می‌باشد. این منبع خبری در ادامه افزود، موندینو و پوسه علاوه بر دیدار با صاحبان سرمایه ومقامات دولت بایدن با Ben Cardin رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا از حزب دموکرات و James Risch سناتور جمهوریخواه دیدار برگزار نمودند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما