امروز جمعه  ۸ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۱۷- ۰۰:۳۳

حفظ روابط سرد خاویر میلی با مکزیک در پی پیروزی شین بائم

دولت آرژانتین از طریق وزارت امور خارجه طی ارسال نامه ای کوتاه و سرد که حاکی از روابط پرتنش رئیس جمهور آرژانتین و مقامات مکزیکی است پیام تبریک ارسال نمود.

  (اینفوبائه-4 ژوئن 2024)

کلودیا شین بائوم اولین زنی است که با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مکزیک قدرت سیاسی را در دست می‌گیرد. وی با60 درصد آراءاز حزب مورد نظر لوپز اوبرادور ریاست جمهوری را در دست گرفت. در همین راستا، دولت آرژانتین از طریق وزارت امور خارجه طی ارسال نامه ای کوتاه و سرد که حاکی از روابط پرتنش رئیس جمهور آرژانتین و مقامات مکزیکی  است پیام تبریک ارسال نمود.

خاویر میلی به خوبی واقف است که شخصیت وی مرجع لیبرالیسم در آمریکای لاتین است. سیاست میلی با مکزیک چیزی شبیه وضعیت با برزیل می‌باشد که شریک اصلی تجاری آرژانتین بحساب می آید. اظهار نظرات میلی علیه لولا دا سیلوا مشکلاتی را در روابط دو کشور بوجود آورده و موندینو سعی کرده طی ملاقات هایی با مقامات برزیل وضعیت را آرام نماید اما هنوز امکان تغییر در مسیر پیوند میان دو رهبر دور از دسترسی می‌باشد. دولت آرژانتین با  تعویق در ارسال پیام تبریک، نهایتا امروز صبح جهت رعایت حفظ پروتکل نامه ای را بدین شرح ارسال نمود: دولت جمهوری آرژانتین به مردم و دولت مکزیک برای انتخابات روز یکشنبه و پیروزی خانم کلودیا شین بائم تبریک عرض می نماید. در صد و سی و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، دولت آرژانتین تمایل خویش را برای ادامه توسعه دستور کار دوجانبه تجدید می نماید.

هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر حضور خاویر میلی در مراسم تحلیف شین بائم وجود ندارد. خاطر نشان می سازد مکزیک در جایگاه هشتم خرید از آرژانتین  قرار داد و لذا شریک تجاری مهمی‌برای آرژانتین به حساب نمی آید. کالاهای اصلی که مورد تقاضای آرژانتین از مکزیک شامل وسایل نقلیه و قطعات خودرو می‌باشد در حالیکه آرژانتین روغن سویا، آفتابگردان و برخی محصولات کشاورزی را به مکزیک صادر می نماید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما