امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۶/۱۶- ۲۳:۴۵

شناسایی شبکه ای برای انتقال پول از آرژانتین برای حزب الله

دولت آرژانتین تحقیقات محرمانه ای را بر اساس اطلاعات دقیق جهت شناسایی جریان مهم پولی که توسط یک شبکه تامین اعتبار برای انتقال وجه از عوامل تروریستی اسلامی استفاده می‌شد را آغاز کرده است. در همین ارتباط واحد اطلاعات اعتباری گزارشی از یک عملیات مالی مشکوک ارسال مجازی یک موسسه بیمه و چند بانک دریافت کرد که طی آن اعلام گردید دو فرد مشکوک به تروریسم از سوی نهادهای تحقیق فعالیت تروریستی و تامین اعتبار، با استفاده از سیستم اعتباری ملی برای جابجایی بودجه مختص اهداف تروریستی بهره برده اند.
  • (کلارین-5 سپتامبر2024)

از روز جمعه گذشته دولت آرژانتین تحقیقات محرمانه ای را بر اساس اطلاعات دقیق جهت شناسایی جریان مهم پولی که توسط یک شبکه تامین اعتبار برای  انتقال وجه از عوامل تروریستی اسلامی استفاده می‌شد را آغاز کرده است. در همین ارتباط واحد اطلاعات اعتباری گزارشی از یک عملیات مالی مشکوک ارسال مجازی یک موسسه بیمه و چند بانک دریافت کرد که طی آن اعلام گردید دو فرد مشکوک به تروریسم از سوی نهادهای تحقیق فعالیت تروریستی و تامین اعتبار، با استفاده از سیستم اعتباری ملی برای جابجایی بودجه مختص اهداف تروریستی بهره برده اند.

این دو نفر از تاریخ 27 اگوست در فهرست سازمان تحقیقات مالی UFI بعنوان تروریست های بالقوه قرار گرفته و این واحد اعلام داشت که این حرکات مشکوک می‌تواند طی ساعات آتی نیز استمرار داشته باشد. دو فرد مذکور بدلیل نقل و انتقال احتمالا غیر قانونی پول طبق بررسی‌های بعمل آمده توسط سازمان ملل، کاخ سفید و سرویس های اطلاعاتی قدرت های خارجی، در مورد توجه قرار گرفته اند. شهروند آرژانتینی با اصالت کلمبیایی ساکن شهر کوردوبا و دیگری متولد سوریه می‌باشد که از سوی آمریکا بعنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان مالی سازمان حزب الله، بازوی اجرایی تحت  فرمان رژیم مذهبی ایران که مامور و مسئول صدور انقلاب وحشت به سراسر جهان است، ذکر شده است. طبق گزراش رسمی فرد مذکور که با هویت MAFU مشخص گردیده، 34 بار نقل و انتقال وجه ارز دیجیتال از تاریخ 12/3/2024 تا 9/6/2024 صورت داده است. براساس همین گزارش تا کنون بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون پزو (در حدود یک میلیون و دویست هزار دلار) رد و بدل گشته است. طبق گزارش خزانه داری آمریکا، این وجوه ارسالی به نام فردی سوری بنام توفیق محمد آلوال ارسال شده است. خزانه داری آمریکا پس از مشخص شدن  اینکه فرد مذکور مسئول تامین مواد، حمایت اقتصادی و حتی تکنولوژی و سرویس دهی به نیروی قدس، سازمانی که عملیات هایی در شهرهای مختلف جهان انجام داده و همیشه از حزب الله برای عملیات وحشت استفاده نموده، وی را مورد تحریم قرار داده است.

این منبع افزود، طبق گزارشی که در اختیار دولت آرژانتین قرار گرفته است، دولت اسرائیل بالغ بر یک میلیون و هفتصد هزار دلار از آلوال را  توقیف کرده است.

آلوال شبکه ای از شرکت ها و حتی کشتی‌ها بزرگ برای ارسال مواد از ایران به بنادر غرب را هدایت می نماید تا زمانی که روسای وی دستور صادر نمایند چه وقت و چه زمانی به دموکراسی‌های دشمن ایران حمله نموده و ترور را حاکم نماید. آرژانتین تحت دولت خاویر میلی یکی از این کشورها محسوب می‌گردد.

بر اساس اطلاعات ایالات متحده آمریکا، آلوال چندین شرکیت بین المللی دارد و در کشورهایی مانند کویت، هند، سوریه، لبنان و چین دارای نفوذ می‌باشد. خزانه داری ایالات متحده به آلوال لقب صراف پول سوریه در لبنان را داده است و می‌گوید وی انتقال ارزهای دیجیتال را به نفع شرکتهای تجاری متعلق به حزب الله که تحریم شده اند را انجام می دهد.

شهروند آرژانتینی که  احتمالا در نقل و انتقال پول جهت دامن زدن به تروریسم نقش دارد را می‌توان با گروه حماس که توسط آرژانتین، سازمان تروریستی معرفی شده مرتبط دانست. حال که  نام آلوال و آرژانتین که بدلایل امنیتی به نام MAFU معرفی شده به لیست ثبت نام افراد حامی مالی تروریسم اضافه گردیده، سر و صدای فراوانی در میان مقامات ایجاد کرده است. در همین ارتباط طی صدور یک اعلامیه گسترده که محرمانه نیست اما ضمیمه ای دارد که فقط برای مطالعه محققانی است که مجاز به دانستن اطلاعات طبقه بندی شده از این نوع هستند، به کلیه نهادها دستور داده شده تا دارایی و یا وجه نقد مربوط به MAFU را به مدت شش ماه منجمد نگه دارند. این دستور که توسط سازمان کنترل تامین مالی تروریسم صادر شده بدلیل وسعت و سرعت آن در نوع خود بی سابقه است.

این منبع خبری افزود از زمانی که خاویر میلی با بدست گرفتن قدرت، چرخش در دیپلماسی کشور ایجاد کرده و خود را متحد ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و اوکراین نامید، رهبران جهانی از جمله ایران، حماس، حزب الله پیام های وحشت آوری مبنی بر انتقام علیه کشورمان را صادر کرده اند.

دولت در حالت آماده باش قرار دارد و حداقل می دانیم که حزب الله در سطوح مختلف از اوایل دهه 80 با یک حرکت کند اما سخت و با صبر و تحمل در آرژانتین رخنه کرده است و با روش های گوناگون اطلاعاتی، سیاسی و دیپلماتیک به ایجاد مرگ و وحشت و اضطراب ملی دست یافته اند. درسال 1992 ابتدا سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس و سپس مقر آمیا در سال 1994 با خودروی انفجاری مورد حمله قرار گرفت.

با برگناری کریچنریست های متحد رژیم ایران، همچنین در دوره ریاست جمهوری قبلی، بار دیگرآنها به یک تهدید تبدیل گشته اند. آرژانتین دشمن ایران، حزب الله و روسیه و همچنین چندکشور دیگر که مشوق کشتار شهروندان غربی برای تضعیف ارزشهای دموکراسی است، می‌باشد.        

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما