امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۶/۱۶- ۲۳:۴۸ - مشاهده: ۶۷

درخواست خاویر میلی از سازمان ملل جهت تغییر در ترتیب فهرست سخنرانان در اجلاس مجمع عمومی جهت عدم مواجه به رئیس جمهور ایران

رئیس جمهور ال سالوادور به درخواست خاویر میلی برای جابجایی نوبت سخنرانی با وی جواب مثبت داده است
  •  (اینفوبائه-3 سپتامبر2024)

قرعه کشی رسمی‌برای تعیین فهرست سخنرانان در مجمع عمومی سازمان ملل زنگ هشدار را در وزارت خارجه آرژانتین فعال نمود. روز سه شنبه 24 سپتامبر خاویر میلی، دقایقی قبل از مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران، کشوری که بعنوان مغز متفکر و ایدئولوگ حملات تروریستی حزب الله علیه سفارت اسرائیل و آمیا متهم شده سخنرانی خواهد کرد.

در همین ارتباط رئیس جمهور خاویر میلی احتمال هرگونه برخورد در سازمان ملل با پزشکیان را رد نموده و  مقامات وزارت امور خارجه راههای دیپلماتیک برای امتناع از وقوع این لحظه بد در اجلاس سازمان ملل را پیگیری می نمایند. خاویر میلی با آمریکا و اسرائیل همسو است و از تماس با نمایندگان کشورهای درگیر در حملات بنیادگرایان خودداری خواهد کرد.

این منبع افزود، ایران نه تنها از حملات در بوئنوس آیرس حمایت نموده بلکه مجوز حمله حماس به اسرائیل در اکتبر گذشته را صادر و کلیه عملیات تروریستی انجام شده توسط حزب الله و حوثی‌ها را از نظر مالی نیز تامین می نماید. براساس قرعه کشی بعمل آمده در سازمان ملل، آرژانتین میان مراکش و ایران سخنرانی خواهد داشت. کشور پرو، قرقیزستان، سیرالئون و السالوادور نیز قبل از سخنرانی خاویر میلی تعیین و معرفی شده اند. در این چارچوب وزارت خارجه آرژانتین تصور می نماید که تنها احتمال تماس با مقامات سیاسی السالوادور برای تغییر در فهرست سخنرانان می‌باشد.

خاویر میلی در مراسم تحلیف بوکله شرکت کرده بود و رابطه بسیار خوبی با او برقرار کرده است. این موضوع با وزارت خارجه السالوادور در میان گذاشته شده و مقامات وزارت خارجه السالوادور خواستار یک مهلت معقول برای انجام مشورت فوق رسمی‌شده اند.  بوکله پاسخ مثبت داده است. لذا رئیس جمهور السالوادور قبل از ایران سخنرانی داشته و خاویر میلی پس از سیرالئون سخنرانی خواهد کرد. برخلاف دیگر روسای جمهور آرژانتین، خاویر تصمیم گرفت تا تمام راههای تماس با ایران را مسدود نماید. کریستینا کریچنر برای بستن پرونده آمیا با تهران توافق بعمل آورد و آلبرتو فرناندز تصمیم گرفت همراه با ایران در بریکس شرکت داشته باشد. خاویر میلی هرگونه توافق با ایران را رد و آرژانتین را از گروه بریکس خارج نمود و تنها رئیس جمهور آمریکای لاتین است که برای محکوم نمودن حملات تروریستی 7 اکتبر به اسرائیل سفر نمود. ساکنان کیبوتس هنوز سخنرانی خاویر میلی در محکومیت سازمان تروریستی حماس که از سوی ایران تامین مالی می‌شود را به یاد دارند.  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما